אשווגנדה – שורש המרפא מהודו הרחוקה

שורש איורוודה

אשווגנדה – שורש המרפא מהודו הרחוקה

אשווגנדה הוא צמח שמגיע אלינו מהודו הרחוקה, בה “הומצאה” התורה האירוודית. למעשה – יש שיגידו שהתורה האירוודית עושה שימוש בצמח, עבור מרפא במקרים רפואיים רבים יחסית. אין אנו יודעים אם זה נכון, שכן הרפואה האירוודית נודעת לנו כתורה שבוחנת היטב כל צמח וצמח, כל דבר ודבר, כדי לדעת באופן וודאי (באופן יחסי) מה מידת האפקטיביות והבטיחות בשימוש בו – ועם זאת, מבחינת העולם המערבי – צמח אשווגנדה אינו עבר בדיקה מספקת, והעולם המערבי טרם הכיר באיכויותיו.

על כן, נמנע מלצאת בהצהרות, שאולי ניתן למצוא ברחבי האינטרנט לגבי הצמח. בין אם לרפואה האירוודית יש את הסמכות המספקת כדי לערוב לבטיחות השימוש בצמח ובין אם לאו – כותבי הכתבה לא מתיימרים או יכולים לתת ייעוץ רפואי לגביו, השימוש בנטילת תרופות או תוספי מזון שמקורם בצמח האשווגנדה הוא כמובן באחריות המשתמש.

 

אשווגנדה – מהודו הרחוקה -אלינו

אם כבר עוסקים ברפואה האירוודית, נדון עתה בשפת הסנסקריט, אחת מהשפות העתיקות הנודעות בהודו – אם כי כיום לא עושים בה שימוש באופן שכיח בהודו בשפת היומיום.

זו משמשת כשפת החכמה, שמכילה משמעויות נהדרות שונות. בסנסקריט, המילה אשווגנדה מסמלת ריח של סוס, ואם זה לא עושה חשק לברר יותר על הצמח, אנחנו לא יודעים מה כן. ייתכן שזה נקרא כך, כי, ובכן, לצמח יש ריח של סוס, כמו גם – סוס יכול לסמל ויטאליות, או חיוניות – ויש ניסיונות לבסס את הצמח ככזה שיכול לאפשר מידה מרובה של הדבר. אך, שוב, כאמור – לא ברור אם זה נכון, כיוון שלא התבססו לכך הוכחות מדעיות, נכון לכתיבת שורות אלו – במידה מספקת, על כן פנים.

נדמה, שהסיבה שהצמח בכלל הגיע לתודעה המערבית, היא עקב השימוש שלו ברפואה האירוודית, במזרח – שם הוא יכול להיחשב כצמח שיכול לאפשר מידה מסוימת של ריפוי, בכל הנוגע לחיזוק מערכת החיסונית, ריכוז, הפחתת מתחים – וכיוצא בזה. על כן, עקב כך שייתכן שיש לו הטבות בריאותיות כאלה, מתאפשר כיום למצוא אותו גם בדמות תוסף מזון – שזה נפלא, כיוון שזו אפשרות מאוד נוחה לנטילתו. אם כי, כאמור – לא ברור עדיין אם זה בטוח או מיטיב. ניתן למצוא מעט הוכחות מחקריות שיכולות להצביע על היתכנות אשווגנדה כחומר שמסייע בהפחתת מתחים, שזה נותן תקווה.

השערות בכל מקום

אחד מהדברים המיוחסים לצמח, זה יכולתו להפחית רמות סוכר בדם. זה לא הוכח מחקרית באופן חותך ומוצק, אך השערות מסוימות מסמנות כי אם הדבר נכון, אזי שזה הודות ליכולתו של החומר לשפר הפרשת אינסולין, ושיפור רגישות האינסולין בתאי שריר – מה שיכול, לפי הבנתנו – להשפיע על הפחתת הסוכר בדם.

אם כי, כאמור, זוהי רק השערה – נכון להיום, ואין לקחת זו כהמלצה בנושא. על כן, נדמה שעומד לפנינו צמח שנוי במחלקות – שיכול להכיל שלל הטבות, ויכול שלא – בהינתן מחקרים מתאימים בהמשך, נוכל לדעת באופן מוצק וודאי יותר, לגבי איכותו.

באם מי מאיתנו מרגיש את הקריאה, ייתכן שזה חשוב יותר מאשר לחכות למחקר שיאשש זאת, כי לעתים הסמכות הפנימית מסמנת משהו שהעולם המדעי טרם אישש, ואם זה מרגיש כמו אחד מהמצבים הללו והחומר באמת מייצג דבר מה שמושך את הלב – אין סיבה לדחות זאת על הסף עקב היעדר מחקרים.

מצד שני, אין לקחת את ההשערות הקיימות ברחבי המרשתת ככאלו שיכולות להוכיח את מהותו אונו של החומר, ויכולתו לעזור בבטחה לאלו שנוטלים אותו לשם תרופה ושיפור מצבם הבריאותי.

 

פיזיקול

מגזין בריאות ופנאי

המקום שלכם למצוא את כל מה שמעניין בעולם הבריאות, התיירות, הפנאי והשקט לגוף ולנפש

הרשמו לניוזלטר שלנו והשאר מעודכן תמיד

צרו קשר...

אנו תמיד פתוחים לכל שאלה רעיון? שיתוף פעולה?
מוזמנים ליצור איתנו קשר

התכנים באתר הם לעיון בלבד. כל תרגול או שימוש בתוכן הינו באחריותו המלאה של הגולש. יש להתייעץ ברופא לפני ביצוע פעולות חריגות.

סגירת תפריט